page_banner

U grande dannu di a piccula "carie dentale"

A carie dentale, cumunimenti cunnisciuta cum'è "caries" è "denti di verme", hè una di e malatie orali più freti. Tende à accade à ogni età, in particulare in i zitelli. Hè un tipu di malatia chì porta à a distruzzione di u tessulu duru dentale. A caries si trova in a corona à u principiu. S'ellu ùn hè micca trattatu in u tempu, formarà buchi di caries, chì ùn guariscenu micca, è eventualmente portanu à a perdita di denti. Attualmente, l'Organizazione Mondiale di a Salute hà listatu a caries dentale cum'è a terza malatia in u mondu dopu a malatia cardiovascular è u cancer. I sperti dicenu chì hè precisamente perchè e caries sò frequenti è cumuni chì assai persone pensanu chì hè solu un cattivu pirtusu in i so denti è ùn affetta micca a so salute. In particulare per a carie dentale di i zitelli prima di cambià i denti, i genitori sentenu chì ùn importa micca, perchè i denti novi crescenu dopu à u cambiamentu di i denti. In fatti, sti capiscitura sò sbagliati. A carie dentale, s'ellu ùn hè micca trattata in u tempu, hè assai dannusu per qualcunu.

Periculi di carie dentale in adulti:

1. Dolore. A carie dentale pò causà dolore severu quandu dannu a polpa dentale.

2. Infizzione secundaria. A carie dentale appartene à l'infezzione bacteriana. Se ùn hè micca trattatu in u tempu, pò purtà à a malatia di a polpa dentale, a malatia periapicale è ancu l'osteomielite mandibula. Pò esse ancu usatu cum'è lesioni orali, chì portanu à e malatie sistemiche, cum'è a nefrite, a malatia di u cori è cusì.

3. Affectate a digestioni è l'absorzione. Dopu a carie dentale, a funzione di masticazione diminuisce, chì influenzerà a digestioni è l'assorbimentu di l'alimentariu.

4. Dannu mucosa orale. Dopu a caries dentale, a corona dannata hè faciule per dannà a mucosa orale locale è causanu ulcera orale.

5. Denti mancanti. Quandu a carie di a corona sana, ùn pò micca esse riparata, pò esse eliminata solu. A carie dentale hè una causa impurtante di perdita di denti in adulti.

Periculi di carie dentale in i zitelli:

1. A caries dentale in i zitelli hè dannusu cum'è l'adulti.

2. Aumentà u risicu di carie in i denti permanenti. A retenzioni di residui alimentari è l'accumulazione di battìri in caries deterioranu l'ambiente orale, chì aumentanu assai u risicu di caries in i denti permanenti.

3. Affettanu l'eruzione di i denti permanenti. A carie dopu a periodontitis periapicale affettarà u germe di denti permanenti, portanu à u disordine di u sviluppu di l'esmalte di i denti permanenti è affettanu l'eruzione normale di i denti permanenti.

4. Cause dentition irregolari di i denti permanenti. A perdita di i denti primari per via di a carie riduce u spaziu trà i denti permanenti è propensu à malocclusion.

5. Impact psicologicu. Quandu parechji denti anu carie dentale, affettarà a pronuncia curretta è a bellezza maxillofacial, è causanu una certa carica psicologica à i zitelli.


Tempu di pubblicazione: 30-sep-2021